het meer Accra - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu het meer Accra - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu

het meer Accra

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Jordy en Andrea

28 April 2008 | Ghana, Zebilla

Hoi Hoi Allen,

Een berichtje uit Accra, waar we ons verlekkeren aan alles wat Zebilla niet heeft (en dat is VEEL!!), met als uiteindelijke doel zoveel mogelijk kaasblokjes en stukjes verse haring eten op de receptie van de Ndlse ambasade ivm koningendag!

Gister was het mijn beurt om de busreis van 14 uur naar Accra te ondergaan, en na 4 verschrikkelijke Nigeriaanse films, een toeter fetishist in de vorm van chaufeur voor mijn neus en 6 keer hetzelfde Bob Marley bandje op volume maximaal kwam ik gisterochtend uiteindelijk geradbraakt aan in Accra. Andrea had gelukkig de zelfde ervaring van de dag ervoor waar zij de toeterfetishist + bob marley tape had getrotseerd, en de gesprekstherapie deed wonderen.
We slapen in Accra bij Charles en Ingrid, en met hen hebben we diezelfde ochtend koers gezet naar het strand van Feteh, en eenmaal daar was de ergste frustratie en brakheid geheel verdwenen.

Na het strand, waar zich een opvallende Expat gemeenschap had samengeklonterd( de Pakistaanse Ambasadeur met vrouw in Burkina, de Duitse ambassadeur met kind en vrouw in een kuil, De Italiaanse ambassadeur met 4 bloedmooie Ghaneze vrouwen om zich heen en de Nederlandse Ambassadeur in een strak feministisch badpak....wellicht sloeg onze fantasie iets op hol na 36 geen slaap), kwamen we weer terug in het inmiddelse tot meer omgetoverde Accra (zie foto).

De avond hebben we afscheidt genomen van een mede VSO-er, Lyndal en genoten van een goddelijk maal.

Verder genieten we van de gastvrijheid van de vier-sterren villa van Charles en Ingrid. Accra is FIJN!!

• 28 April 2008 - 11:33

Dieneke:

Ja dat hotel van Gerhardt daar weten we alles van! Geniet van alle luxury en van Beadag.

xxliefs,

(Moet jordy niet eens naar de kapper?)

• 28 April 2008 - 12:23

Daddy Guus:

Hoezo afzien in Ghana. Lijkt mij wel wat, zee en strand. Maar wat zijn jullie nog blank, schijnt die zon wel in Ghana? Ik wist trouwens niet dat ze in Ghana amfibievoertuigen hadden.
    Ik ben het overigens met Dieneke eens, links staat meer haar op de kop als rechts. Ook een kleurtje zou niet misstaan.
    Groetjes en xxx.

• 29 April 2008 - 14:03

Bim:

Vanuit onderweg naar Santiago: ik geniet vannacht van de luxe van een refugio (= pelgrimsherberg) voor 100 pelgrims, mét wasmachine en wasdrogers! En dat alles voor 5 euro per nacht,spiksplinternieuw. Natuurlijk geniet ik tussen de bedrijven door van het lopen van de tocht naar Santiago met grandioois weer, fantastische mensen om me heen, prima sfeertje en geen enkel fysiek ongemak tot nu toe, maar dat is pas 4 dagen. Kijk maar op de site. Tot later, Bim

• 06 Mei 2008 - 11:56

Sasz :

Lieve J&A,

ik mis jullie soms een beetje. Tijdje terug had ik nog gesmst, maar dan naar het oude numme; de conclusie was toch wel dat het zo leuk was met jullie om ons heen en dat Moriaantje, de nieuwe kat van Eva, wel heel leuk en ook zwart is maar toch net niet helemaal genoeg Jordy en Andrea weet te spelen.
    Bart ud ich zijn hard bezig ons te verplaatsen naar Utrecht voor een eerst nieuw beginnetje samen, maar als dat alles rond is hoop ik wel dat, wanneer het hier weer koud en naar is en de financien het wel ook toelaten, we lekker in het snikhete Ghana een tijdje kunnen komen.
    Eva komt al snel naar jullie! Ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden daar!

Grtjs en Lfs,

Saskia

• 12 Mei 2008 - 10:47

Segerien:

We zijn nog geen 8 uur thuis en het is al bijna niet meer voor te stellen dat we in Ghana en bij jullie zijn geweest. Er is hier helemaal niets hetzelfde als daar!!
    Op de valreep viel gisteren in Accra nog een bui, maar die leek in niks op wat ik jullie daar toewens. We zouden het land heel graag ook zelf na de regens willen zien, maar daar moeten jullie vooral niet op gaan zitten wachten.

We hebben via de gewone post nog een verslagje van onze laatste dagen naar jullie toegestuurd: ben benieuwd hoe lang die erover doet naar Bolga. Wij hebben intens genoten van jullie gezelschap en dat we even een stukje in jullie leven daar mochten meelopen. Ik heb groot respect voor de wijze waarop jullie je ingepast hebben in de lokale gemeenschap en het is heerlijk om jullie te zien genieten.
    Nu gaan we eerst foto's kijken en daarvan een selectie naar jullie opsturen/mailen.
    dikke zoen, ook van Hans