vakantie, deel Togo - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu vakantie, deel Togo - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu

vakantie, deel Togo

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy en Andrea

14 Juli 2009 | Ghana, Zebilla

Hoi,

Jawel na een lange radiostilte weer eens een bericht. Want we zijn op vakantie geweest. Balkenende zou trots op ons zijn (het was toch Balkenende die opriep om op vakantie te gaan in eigen teritoria). want we zijn lekker dicht bij huis gebleven: Benin en Togo!

De vakantie begon in het altijd zonnige Lome, de hoofdstad van Togo. In onze lonely planet stond: 'dit is het Parijs van West Afrika', maar geloof ons, het is meer het ruhrgebied van West Afrika! We flaneerde zul maar zeggen op de boulevard terwijl we uit alle macht inkomende motorrijders ontweken en ook nog eens probeerde om een zuchtje zuurstof naar binnen te krijgen, wat lastig was omdat de stad een welkom oord was voor alles zonder katalizator! Martijn, zelfs jouw golf zou een letterlijke verademing zijn in Lome!

Al met al hebben we het een hele dag volgehouden in Lome, vanwaar we naar Lake Togo zijn vertrokken. Een groot meer gelegen aan de Voodoo-hoofdstad van Afrika: Togoville, waar meneer Ada-bayor zijn meesterlijke villa heeft gepland. Het leven aan het meer was vooral heel nat, niet omdat we nou zo veel waterplezier hadden, maar meer omdat we zo slim waren om deze plek te bezoeken midden in het regenseizoen.

Awel wederom een dag verder bevonden we ons in Benin, en daarover snel meer!

Wat rest over Togo, is dat het niet een grote dramatische bedoeling was 's avonds zaten we wel gewoon aan het stokbrood met rode wijn, en das heel fijn, na 2 jaar in Zebilla te zijn!

Kus Ons

• 14 Juli 2009 - 19:42

Anton:

mooie foto hoor 'dre in hut' toevallig wel onze dochter. heb het allen wel

anton

• 15 Juli 2009 - 15:39

Jacobien:

Leuk om deze plaatjes te mogen delen. Nodigt niet echt uit. Gister voor het eerst sinds 10 jaar Dingena hier op bezoek gehad wegens een naaiklus. Goed gelukt.
    Ze heeft me helemaal bijgepraat over jullie toekomstplannen. Spannend allemaal. Succes bij de uitvoering en veranderingen! Hoi!

Jordy en Andrea

Hallo lieve mensen, We gaan saampjes 2 jaar werken voor Vso in Zebilla, we zullen proberen via deze site af en toe wat info over het leven in Zebilla te verspreiden. Adres: PO box 604, Bolgatanga, Upper east district Ghana, West Africa

Totaal aantal bezoekers 31926