Nieuw nr - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu Nieuw nr - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu

Nieuw nr

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy en Andrea

16 April 2008 | Ghana, Zebilla

Ken je dat gevoel, als je de oven open doet, dat je wellicht denkt: 'das warm'.
Nou dat gevoel hebben we momenteel 24 uur per dag in Zebilla! De thermometer gaf vanmiddag weer zijn maximale score: 50 graden!

Warm dus! Vandaar dat ik naar maar weer eens vakantie te hebben (en ja daar heb ik gewoon hard voor gewerkt, dat doen leraren!!) ben vertrokken naar de volta-region in Ghana. Waar ik momenteel dit berichtje zit te typen.

De vakantie was werelds met veel natuurschoon, rust, leuke mensen en zowaar kou!!
Ik zal proberen om snel wat foto's te plaatsen.

Ondanks het feit dat we dus beetje bij beetje smelten is het leven nog steeds goed voor ons. We hebben ons gezinnetje inmiddels weer uitgebreid met 'Boris', een 3 jaar oude hond. Boris had een gelukkig leven in Techiman met zijn twee Nederlandse baasjes, maar helaas was het voor hen tijd om terug naar Nederland te gaan. En zo kwam het perfect uit dat wij onze hond-wens in vervulling konden laten gaan terwijl we niet 24 uur per dag bezig hoefde te zijn met pis en poep van een onzindelijke hond opruimen :) en Boris was gered van de 'dogstew'.

Voor zover dit korte berichtje, rest mij nog te melden dat ik een nieuw telefoonnummer heb (de oude telefoon is geneuveld toen hij uit mijn broek viel, terwijl ik met 100 km/uur op mijn motor over de snelweg van Zebilla putholes aan het ontwijken was).

tel: 00233247400989

Jordy

  • 16 April 2008 - 15:17

    Anna:

    50 graden lijkt me wel wat aan de warme kant ja! Hoe lang duurt het nog voordat het weer wat afkoelt? Wat cool dat jullie toch weer een nieuwe hond hebben, opgevoed en wel....ben benieuwd naar de foto's :)
    Fijne vakantie nog!

  • 16 April 2008 - 15:55

    Anton:

    ha jordy: 50 graden = belachelijk heet. groeien nooit ofte nimmer aardappelen! hier vroor het vanochtend nog een paar graden. alles wit, dampen uit de rivier en handschoenen aan op de fiets naar het werk. jaloers?

    heb het wel!

  • 16 April 2008 - 17:25

    Bim:

    Hoi Jordy en Andrea en Anton, hoe lang duurt het voor een aardappel gaar is bij die temperatuur? Spaart toch mooi gas uit. Ik ga dus een tijdje geen aardappels koken, en ben te volgen op bim.waarbenjij.nu. Liefs, Bim

  • 17 April 2008 - 13:48

    Shou-yé:

    Warm of niet, het klinkt allemaal weer geweldig. ben nog steeds jaloers!
    Succes en veel plezier!!!

  • 18 April 2008 - 08:19

    Elbert:

    Dag Andrea en Jordy,

    Ik vind 50 graden toch wel erg warm, hoe warm is het in oktober/ november als ik van plan ben om langs te komen.

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy en Andrea

Hallo lieve mensen, We gaan saampjes 2 jaar werken voor Vso in Zebilla, we zullen proberen via deze site af en toe wat info over het leven in Zebilla te verspreiden. Adres: PO box 604, Bolgatanga, Upper east district Ghana, West Africa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 31932

Voorgaande reizen:

16 September 2007 - 08 Augustus 2009

Ghana

Landen bezocht: