kort van jord - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu kort van jord - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu

kort van jord

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy en Andrea

02 Maart 2008 | Ghana, Zebilla

Hoi lieve iedereen,

Even wat korte kreten, om te laten weten dat we nog steeds alive and kicking zijn.

Afgelopen 2 dagen hebben we de 23ste inter houses compitition gehad op mijn school. Een soort olympische spelen in het klein, waar de 4 huizen (elke student behoord bij een huis) tegen elkaar streden.
Een geweldig evenement, met alles erop en eraan, een heuze openingsseremonie (gehouden nadat er al een dag volop was gesport), officiele prijsuitreikingen, studenten die met bosjes flauw vielen (vooral de 5000m dames was een feest, 12 dames sprintte weg na het startschot, en uiteindelijk kwamen er 4 strompelend over de finish), maar het ging uiteindelijk toch vooral om de eer! Elke winnaar werd door zijn of haar huis onthaald als een heuze olympisch kampioen, op handen werden de winnaars letterlijk gedragen!!
Ook ik heb een sportpoging gewaagt, helaas resulteerde de 400m voor masters in een ena laatste plaats.......never run against black man!!

Kreet 2

Vorig weekend zijn we 'even' op en neer geweest naar Benin.....met de 4-wheel drive van een vriend hebben we vervolgens genoten van een magisch mooi wildpark. Met als hoogtepunt 2 vrouwtjes leeuwen op 50m van de auto, die werden geroepen door de mannelijke testosteron in de vorm van een indrukwekkende broooaaarrr.....helaas hebben we het paringsritueel niet live kunnen aanschouwen omdat de dames (andrea en Iona) na al het gebrul plotseling heel heel erg snel weg wilden.

Kreet 3

Life is nog steeds erg goed voor ons. We zijn beide lekker druk, en genieten nog steeds van al het moois dat Afrika heeft en brengt (nee Andrea is nog niet zwanger, dit is geen metafoor). Andrea heeft haar doelen/pijlen gevonden en ik ben lekker druk nu ik ook ICT geef (het jamere is dat we 0 computers hebben).

Kreet 4
Fati, de brief is aangekomen, probeer je snel terug te schrijven!

Kreet 5
Yumma wat een mooi verslag, bedankt! ps we genieten nog steeds van de hollandse kaas...we zijn vandaag begonnen aan ons laatste stuk!!

kreet 6

Dikke kus van ons

• 02 Maart 2008 - 15:54

Bim:

Nog meer foto's en verhalen dan we afgelopen dinsdag op oma's 85ste al mochten zien van Dingena. Geniet ze vrolijk verder!

• 03 Maart 2008 - 17:45

Daddy Guus:

Ziet er gaaf uit zo'n krokedilletje als huisdier, maar lastig om uit te laten. Vooral het halsbandje om doen. Als sportman doet het me natuurlijk wel pijn dat meedoen voor jou belangrijker is dan winnen. Lijkt wel een beetje op de NEC-mentaliteit. Wat is er overigens met de rest van de ladies op de 5000m. gebeurd? Zijn ze al binnen of ....... Aan welk onderdeel heeft Andrea overigens meegedaan? Droogzwemmen, krokedilrijden of motorcross?
    Is het mogelijk om een computer of laptop te sponseren? ICT onderwijs zonder apparatuur is natuurlijk onzin.
    Misschien dat er nog meer gegadigden zijn die mee willen sponseren. Laat van je horen.
    Ik hoor en zie wel dat het goed met jullie gaat. Geniet van het leven, maar laat nog wel wat over voor mij als ik jullie in juli kom opzoeken.
    Veel liefs en xxxxx.

• 05 Maart 2008 - 09:22

Saszkia:

Hallo!

Bart und ich hebben jullie geprobeerd eens te bellen maar jullie waren vast hard aan het werk (en wij niet :P).

Volgende keer wel opnemen he?!

Grtjs,

Saskia

• 05 Maart 2008 - 18:33

Charles In Ghana:

Hi Andrea Jordi,
    We hebben jullie voorbeeld gevolgd; inmiddels ben ik in Accra neergestreken; heerlijk om weer in het veld te werken; ons telefoonnummer is: 024-5108228; welcome in Osu

• 17 Maart 2008 - 11:28

Elbert Haverkort:

We hadden afgelopen week donner-familieweekend en jullie krijgen allebei de hartelijke groeten van iedereen

• 19 Maart 2008 - 13:51

Annegeke:

Hooi!
    Het is best saai zonder u op school. We kunnen nooit meer naar boven in de pauzes want dan moeten we meteen nablijven. En u was altijd zo'n leuke mentor. Het is veel strenger geworden op school..
    Met 1S (nou ja, 2K) gaat het goed. We zijn wel minder braaf geworden (eindelijk, haha) maar dat mocht ook wel toch. :P
    We worden er ook veel vaker uitgestuurd enzo. Maar we hebben het wel gezellig :D
    maar ik ga weer! xD

weet u dat ook weer ^^
    Xx annegeke

• 31 Mei 2008 - 09:46

Hanneke:

Hoi, ik ken jullie alleen van de website, ik ben docent aan de lerarenopleiding rotterdam en volgend jaar maart komen we met een groep studenten aardrijkskunde naar ghana, vandaar dat ik alles met veel interesee lees! nog veel plezier daar!

hanneke