een niet zo leuk bericht - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu een niet zo leuk bericht - Reisverslag uit Zebilla, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu

een niet zo leuk bericht

Door: andrea

Blijf op de hoogte en volg Jordy en Andrea

29 December 2007 | Ghana, Zebilla

Lieve mensen,

Een fijn nieuwjaar gewenst voor iedereen alvast. Opdat t maar een mooi, gelukkig en gezond jaar mag worden!

Jordy en ik zijn in Bolgatanga en reizen morgen door naar Burkina Faso om daar oud en nieuw te vieren. De laatste dagen in Zebilla waren ontstuimig en verdrietig en we wilden er weg, weg, weg.

Vanochtend hebben we Landlord, onze hond, af moeten laten maken nadat hij een allarmerend aantal epileptische aanvallen had gehad. T arme dier viel woensdag middag van het een op het andere moment op de grond en bleef er stuiptrekkend en schuimbekkend liggen. Hij had net een dode gekko op zitten schrokken dus we dachten in eerste instantie dat het daar iets mee te maken had. In de nacht kreeg hij nog twee soortgelijke aanvallen en dus hebben we de dag erop de dierenarst maar eens opggezocht. Afgaande op ons verhaal dacht hij in eerste instantie aan Rabies, waar wij weer enorm van schrokken omdat we daar niet tegen ingeent zijn. De dierenarts kon pas aan het eind van de dag komen kijken maar hij raadde ons aan alvast naar het ziekenhuis te gaan om met een rabies kuur te starten. Dat hebben we braaf gedaan (wat weer een avontuur appart was) en eenmaal terug thuis stond de dierenarts, een geweldige vent, op de stoep. Hij zij meteen met een kennersblik dat het absoluut geen rabies was.

Maar wat was het dan wel? We hebben Jordys familie ingeschakeld en de dierenarts van hun honden gebeld en die zeiden allemaal: epilepsie. Dat is op zich niet zo erg als een hondje 1 of 2 keer per jaar een aanval krijgt. Maar Landlord had er inmiddels in een dag tijd al 4 gehad en het is in de dagen erop alleen maar erger geworden. Hij jankte en huilde dan de hele buurt bij elkaar om vervolgens in slaap te vallen en een paar uur later weer wakker te worden van de volgende aanval.

we zagen geen andere optie dan de dierenarts te vragen ons hondje af te maken. Medicatie was echt geen optie in Zebilla.

Dus nu zijn we weer met z'n twee. Een beetje verdrietig, want Landlord was dan wel een hondje, maar wel ons hondje waar we dol en dwaas mee waren. Bovendien was Landlord druk op weg een beroemd hondje te worden in Zebilla. Iedereen was gek met hem. Onze buren grapten zelfs dat Landlord 'our baby' was.

• 29 December 2007 - 16:32

Geert:

Dat vind ik echt klote voor jullie. Toch nog heel veel plezier samen.

Groetjes Geert

• 29 December 2007 - 17:14

Tim:

Kanjers,

voor Landlord is waarschijnlijk beter zo, maar verdriet is er natuurlijk altijd. Goverdomme, waarom nou weer jullie hondje en nog zo'n schat ook!!!
    Life sucks, waai lekker uit in Burkina en hopelijk toch een beetje fris het nieuwe jaar in.

Ik weet zeker dat Landlord in zijn korte leventje dolgelukkig is geweest bij jullie. Geniet maar van jullie herinneringen aan hem...

Kus Tim

ps. Denk aan jullie

• 29 December 2007 - 18:19

Bim:

Wat is dit jammer. Ik kan me zo voorstellen hoe'n plezier jullie beleefden aan Landlord. Met al die verhalen er omheen over naamgeving en ravotten. Hoop dat de onrust in je eigen lijf is afgenomen nu het waarschijnlijk toch geen rabies was. Zo'n inenting is natuurlijk nooit weg. Toch goede wensen, dan maar met z'n 2-en, voor een gezond en uitdagend 2008 en misschien vinden jullie in de loop van het komend jaar een andere dolle en dwaze huisgenoot, als je hier echt afscheid van hebt genomen. Jullie hebben hem in ieder geval een hoop lol bezorgd. En dat was dus wederzijds.
    Groeten van Klaas en Bim

• 29 December 2007 - 21:36

Wilma:

Volgens mij hebben jullie er echt alles aan gedaan om Landlord een supertijd te laten beleven. Helaas maar erg kort.

Dikke kus Wilma

• 30 December 2007 - 13:39

Eva:

Hey dre en jordy, ik vind het echt heel erg voor jullie! Veel succes ermee en ik hoop dat er gauw weer iets anders leuks om de hoek komt kijken
    Kus Eva

• 01 Januari 2008 - 18:12

Willem:

Aaaah, het was zo'n cuty, erg vervelend. Jullie vinden ongetwijfeld wel weer een aanvulling voor jullie huisje.

Beide toch een heel gelukkig en mooi 2008 gewenst!

• 02 Januari 2008 - 12:37

Saszkia:

Owww...

sielug...:(

Stom he dat zo'n klein mormel al zoveel kan betekenen voor je in zo'n korte tijd!

Hopelijk gaat het weer een beetje beter al met jullie en mag er snel een nieuw beestje komen.

Goed nieuw jaar jullie bijtjes!

Kus,

Saskia aus Rijnsburg city

• 07 Januari 2008 - 08:11

Shou-yé Hu:

Dat is inderdaad geen leuk bericht, klote! In ieder geval veel succes en nog een heel gelukkig nieuwjaar!!

Liefs Shou-yé

• 01 Februari 2008 - 09:17

Klas 1s/2k:

Hallo Jordy en Andrea,

Heel veel sterkte met jullie verlies. We hebben in de klas met z'n allen dit stukje gelezen en waren er een beetje stil van. Hebben jullie nog meer foto's van jullie en je omgeving? Is het nog gelukt met het nakijken van al die proefwerken?

Groetjes, veel liefs van je oude mentorklas,

doei, 2k