up north - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu up north - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jordy en Andrea - WaarBenJij.nu

up north

Door: andrea&jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy en Andrea

27 September 2007 | Ghana, Accra

Lieve allemaal,

Ons laatste bericht vanuit Accra,la capital of Ghana. Morgenvroeg om 7 uur vertrekt de bus, die ons naar het Noorden brengt. Donderdag nacht slapen we in Tamale en vanaf vrijdagmiddag wonen we dan officieel in ons toekomstige paleis.

VSO heeft de eerste 10 dagen goed voor ons gezorgd. Tijdens de training hebben we behoorlijk leren koken, een mondje Kusaal (de Zebillaanse moedertaal)leren spreken en andere VSO'ers leren kennen.
Soms was het leuk en soms was het saai.
Tussen alle trainingssessies door was iig genoeg tijd om te winkelen, biertjes te drinken, naar het strand te gaan en al die andere dingen waar we straks geen geld meer voor hebben.

Allemaal geweldig geregeld maar eigenlijk wilden we al vanaf dag 1 gewoon naar Zebilla en we zijn dan ook erg blij dat we morgen eindelijk gaan!!!

nog wat hoogte en diepte punten:

Hoogtepunt: we zijn in Ghana!
Dieptepunt: Jordy dacht dat hij een dolfijn in zee was, en zag de zwembad rand niet (dat ziet er niet uit).
Hoogtepunt: hij was niet de enige want er zijn nog drie VSOers die met dezelfde kenmerken rondlopen (Allen horen nu tot de VSO tribe, met bijbehorende kenmerken).
Hoogtepunt: Ghanees koken....dat lekker smaakte
Hoogtepunt: Op zondag naar het strand
Dieptepunt: Enkele Engelse
Hoogtepunt: We kunnen een beetje Kusaal:
Fu bis Awhela, La fis be (hoe gaat het, goed)
Dieptepunt: al het andere kunnen we nog niet zeggen.
Hoogtepunt: Morgen op weg naar Zebilla!!!

dikke kus jordy en andrea

ps. Zie ook de foto's van ons decadente leven tot nu...

• 27 September 2007 - 02:27

Marijn:

Klinkt goed! Stuk beter dan mijn weekje nachtdienstjes. Super veel plezier in zebilla!

Liefs Marijn

• 27 September 2007 - 06:40

Guus:

Ik dacht dat Bapo-dagen pas op 52 jarige leeftijd begonnen maar zo te zien zijn die bij jullie er nu al. Misschien toch weer een reden om naar Ghana te komen. Veel succes en geluk in the North.

Toi, toi, toi Daddy Kollie.

• 27 September 2007 - 07:53

Merel:

Hilarisch...dat dolfijnen moment van Jordi....daar heb je flipper..!!
    Have fun en pas goed op elkaar!
    liefs merel.

• 27 September 2007 - 08:32

Eva:

Hey, klinkt allemaal mooi, mooi. Heel veel plezier in Zebilla! Kus

• 27 September 2007 - 08:50

Wilma:

Eindelijk op weg naar jullie missie!
    Nog even een lange busreis en dan kan het beginnen.
    Groetjes van de oma's uit Brunswijck.

• 27 September 2007 - 08:51

Tim:

Op dit moment hobbelen jullie over de fantastische wegen van Ghana en ik moet zeggen dat superdeluxe trots maar ook jaloers op jullie ben. Hier gat alles zekerste weten prima (la fis be) maar het blijft Holland. Gekibbel over Rita, die haar eigen 1-persoonsfractie heeft opgericht. PvdA die weer begint te zeuren, dreigende kabinetscrisis MCXII tot gevolg. Het weer is K.U.T. (Koud & Uiterst Treurig). Dus voor mij alle reden om jaloers te zijn, maar jah...

Veel succes met de reis verder en hopelijk treffen jullie een prachtig huisje aan waarin jullie schitterende dingen gaan beleven.

Groet Tim

• 27 September 2007 - 14:47

Mirthe En Kristel:

heey jordy

we missen u wel. we hadden deze week alweer ons eerste wiskunde proefwerk.
    met super hoge cijfers ( dat komt natuurlijk omdat u er niet meer was!!!!!!!!) mirthe met haar 9
    en u krijgt de groeten van marloes.
    zelf heb ik een 7

heeeeel veeeeel groetjes van mirthe
    marloes
    kristel

p.s. dat van die zwembadrand is echt
    een jordy actie:P

• 27 September 2007 - 17:06

Karin En Herman:

Hoi Andrea en Jordy, wat leuk om zoveel spannende (en enkele pijnlijke) berichten over jullie te lezen! Doet me erg denken aan onze eigen eerste tijd in Zaire.Als het bij jullie net zo gaat, dan drukt Afrika een onuitwisbaar stempel op jullie leven.Erik wil er ook dolgraag heen, maar zit eerst nog een jaar in Frankrijk.Arno is aangekomen op je zolderkamertje! Hij vind het natuurlijk fantastisch om van pa en ma af te zijn, ha,ha. Nou, ik wens jullie een heerlijke en interessante tijd in Zebilla en we reageren zeker weer over een poosje! Veel liefs!

• 27 September 2007 - 19:32

Gwenda:

Heey broer en zus,
    jeeh minee wat een verhaal. Als ik zo de foto's zie dan heb ik er echt zin in. Ik heb vandaag mijn eerste reis alweer gewonnen. Ik heb meegedaan aan een project over kinderrechten en hiermee een reis naar Oesbekiestan gewonnen! Het is wel niet Ghana maar toch vet. Ik ben ontzettend benieuwd hoe jullie het daar gaan vinden in het noorden. Onwijs veel succes met alles en ik denk aan jullie.
    Kus zusje